Z radością informujemy, że w ostatnim tygodniu września Biuro Tłumaczeń BIRETA pomyślnie przeszło audyt certyfikujący międzynarodowej normy ISO 27001. Norma ta określa wymagania związane z wdrożeniem, utrzymaniem, monitorowaniem i udoskonalaniem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Ochrona danych jest bardzo istotną kwestią w każdym przedsiębiorstwie, jednak w biurze tłumaczeń, gdzie codziennie przetwarzamy dziesiątki dokumentów otrzymanych od klientów, bezpieczeństwo informacji to kwestia priorytetowa. Dzięki certyfikowanemu Systemowi Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji możemy zagwarantować klientom pełną poufność i bezpieczeństwo powierzanych nam danych.
Podstawowym celem normy ISO 27001 jest ochrona informacji przed ich utratą, zniszczeniem lub dostaniem się w niepowołane ręce. Norma obejmuje jedenaście obszarów, które mają wpływ na bezpieczeństwo danych z firmie:
- polityka bezpieczeństwa,
- organizacja bezpieczeństwa informacji,
- zarządzanie aktywami,
- bezpieczeństwo zasobów ludzkich,
- bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe,
- zarządzanie systemami i sieciami,
- kontrola dostęp,
- zarządzanie ciągłością działania,
- pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie systemów informatycznych,
- zarządzanie incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
- zgodność z wymaganiami prawnymi i własnymi standardami.